CRM: una dintre cele mai bune solutii pentru firmele interesate de cresterea vanzarilor

Mini CRMO afacere fără clienti există doar pe hârtie. Putem face planuri mărete, putem investi, dar dacă nu avem si clientii care să cumpere serviciile sau produsele noastre totul este fără rost.

Acum 20 de ani, legat de vânzări si marketing, managerii români stiau un singur lucru: “reclama e sufletul comertului”, si dacă îti făceai prin ziare si la radio putină publicitate afacerile mergeau bine. Anii au trecut si mediul de afaceri s-a schimbat radical. In ziua de azi dacă te multumesti să îti pui o reclamă luminoasă la intrarea in firma/magazin si publici ocazional câteva reclame în ziare si pe internet ai putine sanse de succes.
Acum succesul în afaceri e legat de idei inovative si de o atitudine centrată pe client. In cazul în care compania pe care o conduci nu realizează produse revolutionare, cum a făcut Steve Jobs, ai sanse să faci bani doar dacă te concentrezi asupra clientilor tăi.

Când o afacerea se bazează pe 5-10 clienti e relativ simplu să stii ce îsi doreste fiecare, asta dacă nu cumva cei 5 clienti ai companiei sunt primele firme din Top 100. Dar dacă ai 5-10 clienti mici mai mult ca sigur si afacerea ta este una mică, iar dacă vrei să cresti fie va trebui să te orientezi “către pestii cei mari” fie va trebui să lucrezi cu un număr mult mai mare de clienti.
Indiferent de directia spre care te orientezi, pentru a-ti multumi clientii va trebui să îti cresti numărul de angajati din departamentul de vânzări (sau marketing, în functie de cum este structurata firma). Asta înseamnă o serie de bătăi de cap suplimentare, căci mai multi angajati înseamnă mai multi oameni care asteptă salarii, concedii, bonusuri, telefoane mobile si alte avantaje, iar pe de altă parte mai multi angajati înseamnă si cresterea costurilor de operare, căci un specialist în vânzări în mod sigur nu este ieftin, asta fără să mai punem la socoteală faptul că toate facilitătile create pentru ei înseamnă costuri suplimentare. Asa că, în mod firesc, întrebarea care se pune este: cum ai putea să-ti cresti afacerea fără a investi foarte mult in personal suplimentar? Probabil că deja v-ati dat seama că răspunsul este unul simplu: informatizarea companiei.

Este deja cunoscut că după criza care a început în 2008, marea majoritate a companiilor au suferit restructurări majore ce au avut ca scop eficientizarea activitătii si reducerea costurilor, iar solutiile utilizate pentru rezolvarea problemelor au fost de automatizare a proceselor de productie si de informatizare a serviciilor. Pentru marea majoritate a lumii robotizarea industriei a fost mai putin vizibilă deorece ceea ce se întâmplă în fabricile care folosesc cele mai înalte tehnologii este in general “ascuns de ochii lumii”, dar probabil toti oamenii de afaceri au observat ceea ce se întâmplă în sectorul bancar, unde numărul angajatilor a scăzut în mod spectaculos, desi numărul clientilor nu s-a modificat in mod semnificativ. Acest lucru a fost posibil tocmai prin informatizare.
Marile companii au avut la dispozitie resurse financiare suficient de mari care să le permită achizitionarea unor aplicatii informatice performante care să le rezolve problemele. Ele s-au axat în general pe ERP-uri (Enterprise Resource Planning), niste aplicatii pentru managementul integrat al tuturor operatiunilor companiei, foarte bune, dar mult prea scumpe pentru întreprinderile mici si mijlocii.
Până să ajungă la nivelul mutinationalelor IMM-urile au nevoie de solutii care într-o prima etapă să le permită cresteri rapide si sustenabile a afacerii, iar una dintre solutii o reprezintă aplicatiile specializate pentru gestionarea relatiei cu clientii, cunoscute sub numele de CRM (abreviere a denumirii în engleză: Customer Relationship Management).

Scopul unei aplicatii CRM este de a concentra toate datele despre clientii unei companii precum si despre potentialii clienti si de a sprijini consolidarea relatiei dintre companie si clientii săi. Aplicatiile software de tip CRM au 2 componente majore:

  • automatizarea activitătii de marketing si a fortei de vânzări
  • crearea unei baze de date complexe referitoare la clientii companiei, care să permită satisfacerea la un nivel superior a nevoilor si dorintelor clientilor

Astfel aplicatiile de tip CRM sunt un instrument care facilitează desfăsurarea unor activităti de marketing la cele mai inalte standarde. Lumea actuală se schimbă tot mai rapid iar clientii sunt din ce in ce mai pretentiosi, si de multe ori infideli, si de aceea aplicatiile de tip CRM devin obligatorii in marketingul modern.

Pentru a afla mai multe despre utilitatea unui CRM i-am contactat pe cei de la MiniCRM Inc., o companie care a dezvoltat o aplicatie de acest gen, dedicată în special IMM-urilor, ce este comercializată în mai multe tări din Uniunea Europeană, si care ni s-a părut o solutie foarte bună pentru firmele mici si mijlocii. CRM-ul realizat de aceasta companie poate fi folosit gratuit timp de 30 de zile (click aici).

Aplicatia celor de la MiniCRM Inc., oferă solutii de automatizare a:

  • campaniilor de marketing
  • proceselor de vânzare
  • asistentă pentru clienti (Service si Suport)
  • facturare

si care în plus permite gestionarea eficientă a unor proiecte precum si generarea unor raporte si analize ale clientilor si comportamentului acestora.

Avantajele utilizării unui astfel de sistem fată de abordarea clasica în care mai multe persoane gestioneaza activitatile de marketing si vânzări utilizand aplicatii de gen “Microsoft Office” si programe specializate de facturare sunt:
Campanii de marketing
– eliminarea din schema de personal a unui web designer care să conceapă materialele promotionale.
– usurintă în urmarirea modului de derulare a campaniei de marketing
– posibilitatea cuantificării efectelor unei campanii
Procesele de vănzare
– posibilitatea gestionării unui număr mare de clienti cu un număr redus de angajati
– păstrarea informatiilor relevante referitoare la clientii companiei chiar si atunci când in – departamentul de vânzări au loc migratii de personal
Asistentă pentru clienti (Service si Suport)
– dacă in varianta clasică clientul trebuie să-si expună problemele de la inceput, de fiecare – dată când vorbeste cu o altă persoană din compania ta, in cazul folosirii unui CRM consilierii stiu exact “de unde” să preia clientul si să ii comunice acestuia informatiile de care are nevoie
– posibilitatea monitorizării rapide a gradului de solutionare a problemelor clientului
– generarea de rapoarte care evidentiază principalele probleme ale clientilor
Facturare
– corelarea automată a datelor clientilor cu aplicatia de facturare
– monitorizarea cumpărăturilor efectuate de fiecare client

Acestea sunt doar câteva fatete ale unei astfel de aplicatii. Vom reveni cu alte articole care vă vor ajuta să intelegeti in detaliu modul in care o astfel de aplicatie vă poate ajuta in dezvoltarea afacerii dvs.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Afaceri mici, Generalitati și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s