Targurile si expozitiile internationale – un adevarat “izvor” de idei de afaceri

Targ internationalCând e vorba de afaceri atât cei care au deja o afacere si care vor să se dezvolte in noi directii cât si cei care se gândesc să se lanseze in afaceri se intreabă in ce merită să investească. Care vor fi afacerile de succes in următorii ani?

In mod evident nu există ideea de afaceri perfectă, si ceea ce este important de retinut este că succesul unei afaceri nu depinde doar de “genialitatea” ideii de afaceri, de cele mai multe ori esentiale fiind abilitătile manageriale ale persoanei care pune in pratică ideea, “compatibilitatea” afacerii cu antreprenorul care o devoltă si puterea sa de muncă. Asa că in reteta unei afaceri de succes intră mai multe ingrediente, in care intr-adevăr ideea de afaceri are o mare importantă, dar care dacă nu este in concordantă si cu pregătirea si modul de a gândi a antreprenorului nu va produce rezultatele scontate. Cu alte cuvinte pentru a reusi in afaceri ai nevoie de mai multe idei de afaceri bune, din care să alegi cea care ti se potriveste cel mai bine.

Intrebarea care se pune este: unde găsesti mai multe idei de afaceri bune? Primul răspuns este: pe internet. Intr-adevăr internetul este plin de idei de afaceri bune (dar si proaste), si dacă ai răbdare să te documentezi este imposibil să nu găsesti ceva care ti-ar si face plăce să faci si ti-ar putea aduce in acelasi timp si bani. Internetul este la ora actuală principala sursă de documentare, datorită volumului urias de informatii ce poate fi accesat, dar in acelasi timp tocmai acest volum mare de informatii este si o problemă, deoarece căutând “te pierzi” in acest “ocean de informatii”. Asa că e bine să ne gândim la alternative. Unde am mai putea găsi idei de afaceri interesante? Răspunsul nu e greu de imaginat: la târgurile si expozitiile internationale. La marile târguri internationale atât marile companii cât cele mici isi prezintă ultimele inventii si cele mai noi tehnologii. Vizitând astfel de târguri ai prilejul să afli ceea ce se va intâmpla pe piată peste câteva luni sau poate in următorii 2-3 ani.
Bineinteles o bună parte din ceea ce se lansează la un târg international va intra in portofoliul de produse al marilor companii si al marilor lanturi de supermarket-uri. De exemplu o nouă tehnologie TV va fi probabil produsă de companii ca Samsung, Sony sau Philips, si va fi comercializată in magazine de profil ce fac parte din mari lanturi comerciale, dar asta nu inseamnă că firmele mai mici nu pot găsi la târguri produse interesante pe baza cărora să isi poată construi afaceri de succes. Dacă ne gândim la câte gadget-uri inteligente de uz casnic s-au lansat in ultimii ani de marile firme ne putem da seama si câte firme mici isi pot dezvolta afaceri profitabile integrând aceste gadget-uri in pachete de servicii (de exemplu: servicii de automatizare a caselor, de tip casă inteligentă, atât pentru complexe rezidentiale cat si pentru hoteluri sau centre business, sau servicii de asistenta pentru soferi prin intermediul smartphone-ului).
Lansarea unor noi produse de către marile companii inseamnă sute sau poate mii de de noi oportunităti de afaceri pentru micile companii. Totul depinde de capacitatea antreprenorului de a alătura noile produse si noile tehnologii afacerii sale, si de a le folosi astfel incât să conducă la o dezvoltare a afacerii sale.
La târgurile internationale nu expun doar marile companii. Alături de ele găsesti sute de firme mici, care au idei innovative, si care incearcă să pătrundă pe piată cu ideile lor. Ele sunt “in umbra” multinationalelor si de aceea incearcă să profite de orice potential partener de afaceri care le-ar putea inlesi penetrarea afacerii lor pe o nouă piata. Mai mult decât atât, discutând cu reprezentantii unor astfel de companii de multe ori se nasc noi idei de afaceri. Mai departe aceste idei de afaceri le poti pune in practică in parteneriat cu ei sau in anumite cazuri de unul singur.

Dacă te duci la un târg international si stai 5 zile să discuti cu reprezentantii expozantilor este imposibil să nu te intorci acasă cu o sumedenie de idei de afaceri pe care le-ai putea pune in practică. Important este ca pe perioada târgului să te concentrezi pe afaceri si nu pe shopping sau vizitarea obiectivelor turistice, asa cum fac o bună parte din managerii români care se duc la diverse targuri si expozitii internationale. Ar fi bine ca inainte de a te duce la un astfel de târg să te documentezi pe internet, si să afli ce companii vor fi prezente, si care este profilul de activitate al acestora. Astfel vei economisi timp, pe care il poti folosi pentru a discuta mai mult cu potentialii parteneri de afaceri.

Spre deosebire de documentarea pe internet pentru identificarea unor noi idei de afaceri, vizitarea unor târguri si expozitii internationale are si un dezavantaj: costul ridicat. In Europa cel putin, atunci cand intr-un oras are loc un târg international preturile camerelor la hotel cresc de 3-4 ori. Pentru 4 nopti, in loc de 400 Euro ajungi să plătesti 1.200-1.500 Euro. Dacă la astea mai adaugi transportul, masa, biletul zilnic de intrare la târg si alte cheltuieli ocazionale treci cu usurintă de 3.000 Euro. Această sumă nu este exagerată când te gândesti la avantajele pe care le-ai putea obtine, dar e mare in comparatie de varianta documentării pe internet, care nu te costă nimic altceva decât abonamentul la internet, pe care oricum il plătesti.
Există insă si un mare avantaj: la târg poti să discuti cu cei de la care vrei să importi produse sau noi tehnologii si poti avea un feedback referitor la ideile tale de afaceri. De exemplu, acum cca. 10 ani un intreprinzător român care isi propunea să valorifice la un nivel superior deseurile de rumegus din România producând “plastic-wood”, povestea cum participând la un târg international de profil din Germania, s-a lămurit in numai 2 zile care sunt limitele acestei tehnologii si ce gen de produse merită realizate in Romania. Discutiile purtate cu reprezentantii a 5 firme care expuneau la târg tehnologii de acest tip l-au ajutat să inteleagă ceea ce nu reusise să afle in 2 luni de documentare pe internet.

Concluzia: dacă doriti să demarati o afacere sau dacă deja aveti o afacere si doriti să o dezvoltati ar trebui ca cel putin odată pe an să mergeti la un târg international. Vă vor veni noi idei de afaceri, si veti putea să vă validati, sau dimpotrivă să invalidati ideile de afaceri pe care le aveti si despre care nu sunteti siguri ca ar putea aduce si profituri. Alegeti-vă insă cu mare grija târgul la care mergeti, pentru ca banii cheltuti să aibă efect maxim.

Tara cea mai apropiată de noi in care au loc frecvent târguri de talie internatională este in mod evident Germania. Pentru a afla mai multe despre câteva din cele mai importante târguri ce se vor desfăsura in Germania in a doua parte a anului 2015 si in 2016 click aici.

Succes !

Reclame
Acest articol a fost publicat în Idei de afaceri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s